
Според премиера това, на което сме свидетели, е вследствие на 17 години несвършена модернизация на българското образование и липса на системни мерки и цялостна политика в продължение на дълги години.
"През последните седмици имах срещи с десетки учители в различни краища на страната. Много добре чувствам и разбирам тяхната болка от натрупаните проблеми и несправедливост. Не става дума само за заплащането, а и за социалния статус, за мястото на учителите в обществото, за авторитета им пред децата и родителите - неща, в които има много вътрешни диспропорции, напрежение", отбеляза Станишев.
Разбирам емоционалните мотиви на учителите да стачкуват, но освен емоции, има и разум, и отговорност, допълни той. Премиерът изрази убеденост, че огромното мнозинство от преподавателите осъзнават своята отговорност пред децата и обществото:
"Няма да коментирам кой и защо и с какви мотиви формира стачни искания за стопроцента увеличение. Още от самото начало повечето учители знаеха, че това не е реалистично. Не само заради обема пари, които са необходими за това, но и защото системата се нуждае от истинска модернизация".
По думите му българските учители знаят, че нито едно съсловие не може да реши своите проблеми за сметка на другите. Ние като правителство, вярваме в разумния подход и на синдикатите, трябва да постигнем решение максимално бързо, но нека конюнктурата, емоцията или сложностите в обясняването на това, което ще се случи, не бъдат пречка за нормалния процес в средното образование, каза Станишев.