През 2004 година МС решава откъде ще минат железопътните и автомобилните трасета, които се вливат в Дунав мост 2. И изпраща инструкции на частните собственици, на общинския съвет и на кмета на Видин да не продават, да не дават под наем и изобщо да не правят планове за тези земи, защото те ще бъдат отчуждени.

Имотите са посочени с точните им места и номера. С малки изключения, частниците се съобразяват с държавната заръка. Не така обаче постъпват в общината.

Кръстьо Спасов: "Всички тези терени си имаха своите номера. В последствие, по предложение на община Видин, поземлената комисията във Видин от един имот е образувала няколко имота. Спомням си случай, където от един имот бяха образувани осем имота, всичките с различни номера”.

Изчезват старите номера, а с тях и земите, които са преномерирани. Общинските съветници разпродават новите номера, а всяка продажба е по предложение на кмета на Видин. Това става през 2005 година и 2006 година.

Така частни фирми се сдобиват със земите, по които вече се е знаело, че ще минават влаковете и автомобилите, запътили се към Румъния. Продадени са и околните парцели, които също са били в списъка на МС.

В началото на годината дори Министерството на транспорта смъмри видинските общинари за продажбата на над 850 декара от трасето на инфраструктурата.

Окръжната прокуратура във Видин вече веднъж отказа да образува проверка по случая. Областният управител се е обърнал към Апелативна прокуратура и сега тече разследване, което обаче отново е дадено на окръжна.

В края на тази година държавата трябва да сключи договор с фирмата-строител на инфраструктурата на втория мост над Дунав. Дотогава трябва да се намерят и земите. Това би означавало ново отчуждаване на същите терени.

Собствениците им обаче вече са други, други са и цените, на които те ще искат държавата да ги обезщети. А агенции за недвижими имоти вече продават земите 50 пъти по-скъпо отколкото сегашните им собственици са ги взели от общината.