Еднозначно решение няма, защото в страната има училища, които не стачкуват или пък такива, в които не всички преподаватели са се включили в ефективния протест. Единият от вариантите е да се съкратят ваканциите, но това решение може да бъде взето само ако се наложи удължаване на първия учебен срок. Според анализи на министерството, заплаха за учебната година може да има ако стачката продължи повече от 15 дни.
За момента се обсъждат варианти за преструктурирането на учебния процес, което ще е индивидуално за всяко училище в зависимост от продължителността на протестите, вида на училището и съотношението между стачкуващи и нестачкуващи учители.
Директорите трябва да направят анализ на пропуснатия материал по всички предмети и да вземат решение дали ще бъдат намалени часовете за начален преговор, за упражнения и лабораторни занятия или времето за изпитване. Ако стачката продължи по-дълго ще се търсят други варианти.
Ще се преценява на момента към какво може да се пристъпи. Варианти за това може да се търсят и чрез удължаване на първия учебен срок, тъй като той е фиксиран като брой учебни седмици, а не календарни.
Това се прави със заповед на министъра за графика на учебното време, което на практика може да доведе и до намаляване на ваканциите.
Все още не е ясно ако бъде съкратен броят на ваканционните дни как ще бъдат компенсирани учениците, които не са пропуснали часове, защото ваканцията не може да бъде намалена само за стачкувалите училища. Иначе от Министерството на образованието успокоиха, че няма опасност за зрелостните изпити.
Организацията на дейностите ще бъде направена така че да се осигури достатъчно време на учениците от 12 клас, за да може това съдържание, което трябва да усвоят да бъде усвоено, за да се явят подготвени на държавни зрелостни избори.
Според образователното ведомство учебният процес може да започне нормално веднага след края на стачката, а преструктурирането на учебното съдържание да бъде направено в движение.
