Парадоксът се дължи на факта, че компютърната система на Енергото не отчела плащанията и така редовните платци, станали нередовни. Заради това, те ще съдят дружеството.

При преглед на пациенти токът спира внезапно в кабинета на доктор Юксел Ахмед в Дулово, заради дълга му към Енергото от 300 лева.

Д-р Юксел Ахмед: "Оказа се, че имам неплатени сметки за 4 месеца - февруари, март, април и юни. Счетоводителката ми звъни в Е.ОН и пита „Защо се получава това разминаване." Отговорът от Е.ОН беше, че трябва да платя наново сумата, която излиза в компютъра, за да ме качат”.

Без ток лекарят не успява да направи електрокардиограма, нито да издаде направление на възрастен пациент с кардиологичен проблем. Токът е спрян и на собствениците на склад, чиято сметка е 1800 лева.

Тодорка Димитрова: "От Е.ОН. твърдят че не сме ги плащали, но ние имаме платежни нареждания, които доказват, че тези сметки са платени - извлечения има от банката”.

Единствена възможност за информация на абонатите е "телефонът на клиента" в централата на дружеството във Варна.

Потърпевшите плащат втори път дължимото за ток.

Отговорът от дирекция "Комуникация" на дружеството е, че ще бъде направена „задълбочена проверка". А за да се случи тя, им е нужно абонатите да опишат проблема и да изпратят доказателства, че са изрядни.