
Колективен граждански иск ще заведат шуменските учители срещу министъра на образованието. Според преподавателите с изказванията си Даниел Вълчев е нарушил член от Закона за народната просвета, засягащ престижа на учителската професия.
Гражданският иск ще е за 30 стотинки - на толкова се равнява една точка от диференцираното заплащане.
На учителите се дължи почит и уважение от учениците, административните органи и обществеността - това гласи чл. 40, ал. 5 от закона. Според шуменските учители основният негов нарушител е министърът на образованието.
"Човекът, който трябва да е главната личност, която лобира за теб в България, да се изправи пред медиите, да заяви, че "ти си некомпетентен", "ти си некадърен", ти си някой, който не трябва да бъде подтикван да се развива, трябва да бъде наказван", възмущава се преподавателка.
Според учителите в момента в образованието цари хаос, за който те не носят вина. Учебната програма е сложна и не е съобразена с възможностите на учениците, а диференцираното заплащане е един от провалилите се експерименти на образователното министерство, смятат те.
Длъжностната характеристика на учителя е повече от осем печатни страници, несравнима по обем, нито с длъжностната характеристика на министъра, нито пък с длъжностните характеристики на хора от други професии.
Шуменските учители ще изпратят декларация до президента Георги Първанов и настояват той да се намеси в преодоляването на кризата в образованието
Същевременно преподаватели от различни училища в страната обявиха днес безсрочна гладна стачка, докато не бъдат изпълнени исканията им. Други пък поискаха незабавната оставка на министъра на образованието Даниел Вълчев.
С внасяне на 10 хил. подписа в подкрепа на искането образованието и науката да бъдат издигнати в национален приоритет започна днешния протестен следобед в София.
Гражданско движение за защита на науката и образованието, инициатива за промяна и движението на младите учени от БАН и университетите са организатори на подписката, в която са се включили и българи живеещи в чужбина.