Няма официални данни нито от образователното министерство, нито от синдикатите колко точно учебни заведения и педагози обхващат ефективните протести.

Единният национален стачен комитет към КНСБ съобщава, че в столицата голяма част от училищата са в 100% стачна готовност. Някои от учебните заведения в София и страната ще се присъединят към протестите от утре.

Прогнозата на "Подкрепа" е в стачката да участват 78% от училищата и детските градини, а според КНСБ протестът ще обхване 56%. В същото време регионалните инспекторати към образователното министерство очакват едва 20% стачкуващи.

Самите синдикати се въздържат да обявят към този момент точен процент на стачкуващите. Данните се обобщават и представителна извадка ще има най-рано следобед. Причината за това е, че училищата у нас работят на две смени и не се знае колко от заведенията и следобедните учителски смени ще обявят, че стачкуват. Поради същата причина от пресцентъра на образователното министерството и регионалните инспекторати също не обявяват представителна извадка за стачката.

За областните градове стачната картина е по-ясна. В Ямбол от 44 училища, само две не стачкуват. В Сливенска област в протестите участват 67% от училищата. В община Сливен – 75%. В Мездра – 82% от училищата, в Добрич – 69%, в Нова Загора – 92% от училищата и детските градини. В Нови Пазар всичките осем училища са обявили безсрочна стачка.

В 28 училища и 13 детски градини в Шумен денят започна със стачка. Въпреки това за учениците днес е учебен ден, макар и със съкратена програма, защото част от учителите не стачкуват. Близо 100% са стачкуващите в Айтос и Казанлък, според данните на Единния национален стачен комитет към КНСБ.

Министърът на образованието Даниел Вълчев не се съгласи с изнесените от синдикатите данни за 60% стачкуващи училища. Той заяви, че има много точна представа за броя на стачкуващите.

"Една седмица преди деня Х трябва да бъдат отправени предизвестия към работодателите. В министерството има ясна информация, но няма да се замерваме с числа", каза Вълчев и посочи, че каквито и да са размерите, проблемът съществува.

Както в обществото, така и сред самите учители, има различни мнения за формата на днешния протест.