Шофьорите днес трябва да са особено внимателни на пътя. Трафикът преди празниците е интензивен, а метеорологичните условия не са добри. Видимостта в ниските райони на страната ще остане намалена и през следващите часове, пътните настилки са хлъзгави и със заледени участъци.

В навечерието на празничните дни предпоставките за тежки пътнотранспортни произшествия значително се увеличават заради шофиране с несъобразена скорост и употреба на алкохол.

Допълнителни полицейски екипи ще бъдат съсредоточени на местата с интензивен трафик по време на празниците.

Повече от 180 камери ще изкара КАТ на пътя във войната с високите скорости. Така през идващата година добре познатият традиционен радар ТР4, който се използва от повече от 30 години, трябва да излезе в пенсия.

Модерният секшън контрол

Така нареченият модерен и първи в България „секшън контрол” ще бъде поставен на автомагистрала „Люлин”. От двата края на една отсечка ще има камери, които ще изчисляват скоростта на автомобилите при преминаването през нея. На тези, които нарушават правилата, директно ще им се издава електронен фиш.

Изграждането на системата обаче ще отнеме време. До края на януари трябва да заработят осем нови стационарни камери.

В момента по пътищата на България работят на пълни обороти 15 радара - за една година са заснели над 145 000 нарушения. Два от радарите, които засичат най-високи скорости, са на магистралите „Люлин” и „Хемус”. Началникът на КАТ към областната дирекция София показа рекордьори засечени с по 212 километра в час. Или с повече от 80 километра над ограничението. Очаквано рекордьорите са мощни и луксозни коли.

Тези любители на високите скорости са се разделили с между 400 и 500 лева. Според катаджиите обаче камерите действат превантивно и шофьорите намаляват доста преди самите устройства.

До края на януари осем нови камери ще дебнат за нарушители по пътя

Контролираните отсечки ще бъдат в районите на Враца, Търново, Хасково, Плевен и Търговище. До средата на годината от въоръжение трябва да бъде премахнат старият радар. Така нарушителите няма да бъдат спирани, а направо ще получават снимка и призовка в дома си.

Около 20 милиона лева са събрани от глоби за скорост през миналата година. Голяма част от парите ще бъдат инвестирани в нови камери. По план те трябва да бъдат малко над 180 - така всяко районно управление ще има свой радар.

Очаква се секшън контролът да е още по-ефективен, тъй като камерите в него в всеки един момент засичат всички нарушители, а не само в един, както е в момента. Целта му е да се свали средната скорост с около 10 километра в час. Това може да изглежда малко, но означава осезаемо по-малко жертви на пътя.

В края на годината имаме хубава новина - загиналите са с повече от 120 по-малко от миналата.