В рамките на международния семинар по въпросите на шума вчера е било извършено замерване с белгийски уред, при което е установено, че нивото на шум е 85 децибела при норма 60 децибела. Според специалистите, повишеното ниво се дължи главно на настилката на булеварда, автомобилния трафик и трамвайния транспорт.

Столичната община прилага директивата за защита от шума съгласно Закона за защита от шума, каза Бояджийска. Столичната община ще разработи подробна релефна карта на нивата на шум в София. В заданието за подготвяната карта на шума ще се изследва шума от въздушен, железопътен и градски транспорт, както и шума от автомобили и в промишлени зони като евентуални източни на шумово замърсяване.

Измерванията ще се правят на всеки 25 метра, а събраните данни ще бъдат обработени и представени на карта, достъпна в интернет с нива на шум през всеки пет децибела, обясни Бояджийска.

Заедно със създаването на картата на шума ще се определи и броят на засегнатите от шумовото замърсяване граждани.

Намаляването на шума може да започне от подмяна на настилката по най-шумните улици и булеварди и да стигне до препоръки за регулиране на трафика, каза още Бояджийска.

По време на общинската сесия днес съветникът от ДСБ Вили Лилков заяви, че в общината има неусвоен ресурс за намаляването на шума. Той посочи регулирането на работното време на увеселителните заведения като един от начините.

Според Лилков, общинската наредба, с която се определят параметрите на работното време на заведенията, е либерална в този й вид, а глобите, които се налагат на нарушителите, са твърде ниски.