
Система за управление на опашките е това, което ще дисциплинира и чиновника, и опашката, смятат от МДААР. Вече очакват офертите на кандидатите за участие в обществената поръчка за изграждането на тази система.
Министър Николай Василев: "Всички ние сме чакали на опашки, когато хората малко като стадо се блъскат, бият се за ред, пазят си ред през нощта”.
Новата система трябва да започне да функционира до края на годината в 39 обекта от системата на НАП и КАТ. Идеята е клиентът с влизането да получи номер, да прецени дали да стане част от опашката или да използва времето за друго до идването на реда му.
Нервите и пререждането ще бъдат избегнати, но това е само повърхността на нещата, обяснява министър Николай Василев.
Министър Николай Василев: "Ръководителят на администрацията ще получава информация защо служителят на 4-то гише обслужва 4 пъти по-малко клиенти от служителя на 3-то гише.
Какво е правил от 14.15 до 16.15 като нито един човек не е минал през гишето му - къде е бил, какво е правил, колко пъти е говорил по телефона в това време”.
Министър Василев предлага броят на гишетата да се съобразява с пиковите часове и с часовете от деня, в които няма клиенти. А също и с манталитета на българина, който отлага за последния от срока ден - подаването на данъчните декларации например. В този ден, смята той, съответните служби трябва да работят денонощно.