От началото на лятото банките са раздали повече заеми дори и от най-силния си период - миналата Коледа. Предложенията са много и съблазнителни, а най-новия хит, според кредитните консултанти, е потребителския кредит за ваканция.

В момента банките предлагат 180 различни ипотечни кредита и още толкова потребителски. В морето от промоции, много от клиентите остават заблудени.

"Лихвата е нещо, което грабва и за българина най-общо дава представа за кредита и неговия размер. Факт е обаче, че не винаги тя е най-важното", отбелязва Тихомир Тошев, кредитен консултант.

Основната "подробност" в промоциите на потребителските кредити се крие в срока. Обикновено промоционалната лихва е за шест месеца или година, а за останалия период до погасяването рязко скача.

Ако човек си направи сметката, може да се окаже по-изгодно да вземе заем при стандартните условия. Също толкова важни са: началната такса за усвояване, таксата за годишно обслужване, застраховката за сметка на клиента, срока за погасяване и таксата за предсрочно погасяване.

За да не сгрешите, ползвайте услугите на кредитен консултант или искайте изчерпателна информация от самите банкови служители, съветват запознати.

Има и друга тактика - "помогни си сам", или по-скоро "сметни си сам": Просто събирате всички предвидени месечни вноски за периода на заема и виждате колко пари ще дадете на банката и дали това оскъпяване отговаря на обещаното в рекламите.