Той каза, че климатичните промени са значително по-лоши, отколкото ги представят учените.

Ал Гор, който е автор на филма "Неудобната истина" изнесе лекция по темата в Атина в присъствието на политическото и държавното ръководство на Гърция.

"Борбата за решаване на проблема с парниковия ефект - това са Термопилите на нашето поколение", каза Ал Гор. Той изрази разочарование от договореностите, постигнати в тази насока от ръководителите на страните от Г-8 в Германия.

"Имаме само 10 години време, за да спасим света, след това ще бъде късно. Планетата ни се нуждае от спешна помощ ", предупреди Ал Гор.

***
MTV стана поредната организация, която се ангажира с проблемите, предизвикани от климатичните промени. От днес музикалният канал пуска своята нова кампания, озаглавена "Ем Ти Ви Суич", чиято цел е да насочва вниманието на младите хора към последствията от глобалното затопляне.

Чрез агитационни послания, телевизионни предавания и материали, публикувани в интернет, "Ем Ти Ви Суич" си поставя за цел да подтикне младите хора към екологичен начин на живот. Шест рекламни агенции са участвали със своя опит и професионализъм за осъществяването на кампанията. Своята подкрепа за инициативата дадоха и световноизвестни звезди като Енрике Иглесиас, Шаги, Кели Роуланд и Руфъс Уейнрайт.

Посланията са издържани в небрежния хип-хоп стил, който би допаднал на типичната за MTV аудитория на възраст между 15 и 25 години. В инициативата са включени също различни по дължина и формат предавания и новинарски програми, посветени на екологични теми. Проектът започва днес и обхваща 55 местни канала в 162 страни и 44 интернет сайта и се очаква да достигне около милиард и половина зрители.