Възрастните китайци, които са спестили някоя и друга пара, по традиция предпочитат ахат и нефрит за подаръци. Младите обаче бързо правят състояние и предпочитат диамантите. Допълнителен стимул за развитие на този пазар е и намаления ДДС от 17 на 4 процента върху вноса на диаманти в страната.

Компанията “Шънжън Джем Джуълри” съществува от 7 години, а вече има над 100 нейни магазина в Китай.

Всъщност през последното десетилетие пазара на диаманти се развива непрекъснато. Това започна някъде около началото на 90-те години основно заради повишаването на икономическия статус в страната. Също така всеки си изгражда по-широки разбирани за това, какво е красиво. Нарастването на доходите е достатъчно да поддържа потреблението на такива луксозни стоки.

Оказва се, че не само жените предпочитат скъпи бижута. Мъжете също са едно доста устойчива и динамично растяща група потребители на бижута. За тази парично силна целева група на пазара за луксозни стоки се предлагат катарами, бутонели, гривни. Цените варират от няколко хиляди долара за обикновен диамант до десетки хиляди за нещо по-сериозно.

Изложението в Шанхай продължава до 14 април.