Мястото на поредната жестока катастрофа вече е пусто. Няма даже стрък цветя, по който да личи, че на това място нелепо е свършил живота на общо 7 души.

Очевидец на инцидента - англичанинът Пол Причард, твърди, че няколко пъти е звънял на телефон 150, но всеки път му затваряли, защото не разбирали английски. След време пристигнала и пожарната.

Пол Причард: “На пожарникарите им свърши водата. Водната струя, която насочиха към горящите коли първоначално тръгна, после не знам какво стана, но водата просто свърши. Беше ужасно".

От полицията в Бургас заявиха, че на мястото на катастрофата е имало две пожарни коли, заредени с достатъчно вода.

***
В село Кошарица днес, екип на bTV откри 20-годишната Красимра Якимова, бременна в деветия месец, която единствена се е опитала да спасява пострадалите при катастрофата. Момичето е в шок и не желае да говори за инцидента. Хазяйката й твърди, че Красимира няколко пъти е звъняла на Спешна помощ.

От Спешния център в Бургас отказаха да коментират кой и колко пъти ги е търсил в нощта на катастрофата. В дневника на Спешното в Несебър обаче, е записано, че линейката е стигнала за 13 минути до мястото на инцидента.

***
Днес в училището, в което са учили трите загинали момчета е наета охрана, която не пуска камери. Денят, в който ще бъдат погребани Стойчо Стоев, Радослав Янев и Емил Колешов ще бъде неучебен за гимназията по туризъм, където са учили единадесетокласниците. От община Несебър са решили да отпуснат по 5 000 лева на пострадалите семейства.

***
Русенското село Помен също потъна в траур. В късния следобед там погребаха цяло семейство, загинало при тежката катастрофа край Кошарица. Както и четвъртата жертва в тяхната кола - приятел на семейството.

Родителите, пожелали да останат сами в мъката си, се събраха в къщата на загиналото младо семейство, купена само преди година. Двамата имали планове и се подготвяли да отгледат детето си в нея. Днес улицата отпред почерня от хора - съселяни и близки на загиналите.

За З1-годишния Селим, 22-годишната му съпруга Айтен и 4-годишния им син Емре скърбят техните майки, бащи, баби и дядовци, братя и сестри - всички те живеят в село Помен.

Там посрещнаха мъртвия си син и родителите на 36-годишния Якуб - приятел на семейството. Двамата загинали мъже работели на строителни обекти по морето, а майката и детето ги придружавали.

В община Две могили е обявен тридневен траур. В кметството обмислят как да подпомогнат почернените семейства.

***
През нощта пиян 18-годишен младеж нахлу с камион в двор на къща в село Калотина. Пробата с дрегер е показала наличие на 2,59 промила алкохол в кръвта. Водачът е задържан.
В Русе 12-годишно дете беше блъснато от 26-годишен шофьор. Детето е със счупено рамо, но без опасност за живота.
При катастрофа в Плевен пострада тежко 22-годишен мотоциклетист, карал с превишена скорост в лентата за насрещно движение и се ударил в лека кола.

***
За последните 6 години жертвите на пътя у нас са близо 7 000, а ранените - над 65 000. Елементарната сметка показва, че у нас всеки ден трима губят живота си в катастрофи, а 25 са ранени.

***
Жертви заради опасни пътища няма, а ако има такава черна статистика, то броят им ще е минимален, тъй като в 95% от случаите със загинали в катастрофи причината е несъобразената скорост. Това заявиха пред bTV от Фонд "Републиканска пътна инфраструктура".

***
Рекорден брой стари и често със съмнителна техническа изправност автомобили се внасят у нас след падането на митата от 1 януари. Ежедневно само в столичния КАТ се регистрират 700 нови коли. Според Асоциацията на вносителите на автомобили, именно безразборното закупуване на технически грохнали возила е една от причините за драмите по пътищата ни. Дори и неизправна кола може да мине технически преглед - това знаят всички шофьори. Има си и цена - 30 лева, тоест 5 лева бонус върху официално обявената тарифа за преглед. Пет лева струва риска да пуснеш кола-убиец в движение.

Най-честият технически проблем за родните автомобили са липсващите или нерегулирани светлини и износени спирачки. Дори и акциите за проверка на фаровете, проведени от КАТ и СБА, не спомогнаха за повишаване културата на средностатистическия български шофьор.
Още не е ясно и кой трябва да носи отговорност за пуснатите в движение "морги" - органът, който им е дал разрешение да се движат или собствениците им, предизвикали катастрофа.

***
Има предложения как да се усъвършенстват шофьорските курсове. Те са написани от специална работна група. Но вече два месеца проектът отлежават в две министерства - транспортното и образователното. Най-сериозната промяна предвижда минимумът часове по кормуване да се увеличи от 24 на 30.