В южното полукълбо е време за гроздобер. След като двадесетина години производството на грозде и на вино носеше добри печалби, чилийската винена индустрия е в тежка криза. В края на 80-те и началото на 90-те години чилийското вино се прослави по света с отличните си качества и ниски цени. Вината от Чили придобиха престижност като френските, италианските, испанските. Но ако преди две години цената на килограм грозде е била 200 песос, миналата година тя спадна на 70, а тази есен гроздето се изкупува за 50 песос. Най-ниските цени от две десетилетия помрачиха традиционния фестивал на винопроизводителите.

Причините за кризата се крият в свръхпроизводството. След като се утвърдиха по света наред с другите производители от Новия свят - Калифорния, Южна Африка, Австралия и Нова Зеландия, чилийските лозари плащат данък на своята популярност.

Марио Паоло Силва - Асоциация на винопроизводителите: "Спадът в цените е проблем, който особено беше почувстван от малките производители. Ние се опитваме да решим проблема като подобрим представата за чилийското вино в чужбина".

Правителството лансира програма за намаляване на лозовите насаждение. Производителите обаче недоволстват, че вместо да компенсира унищожаването на лозя, властите трябва да стимулират износа на вина и утвърждаването им на световните пазари.