Коли антики, които струват цяло състояние, привлякоха любопитството на туристите в Созопол. Да поддържаш ретро автомобил излиза скъпо хоби - не само защото такива коли рядко са в движение. Но за собствениците им не всичко се измерва в пари.

На него беше показано „БВМ” уникат - в света са произведени едва 40 бройки от модела. У нас има едно и е една от малкото коли все още в движение.

„Доста струва да се поддържа такава кола и да е в добро състояние. Същевременно е доста мощна - 400 коня не са малко", каза собственикъ Георги Георгиев.

Поддържането и реставрирането на първата S класа на „Мерцедес" от преди 60 години се измерва в шестцифрена сума. И въпреки че колата едва върви, собственикът й не я заменя за нищо на света.

„Цялата тропа, едва върви, с 10 километра - това на мен ми е хоби, хубаво ми е това. Аз нямам някакви такива модерни коли, не притежавам модерни коли", заяви Николай Колев.

Като всяка скъпа играчка, повечето от ретро колите служат предимно за показване, пред ценители.

„Излизам във Варна, минавам през Морската градина и се прибирам. Това е. Той може да издържи много, но просто не искам да си го разбивам. Повечето му части от Америка съм ги доставил и няма смисъл", каза Иван Стратиев.

„Това наистина е скъп автомобил, но трябва да го поддържаш предимно с любов. Ние, които се занимаваме с ретро автомобили, сме си малко луди на тази тема и тогава вече човек не пести от времето си и от средствата", обясни Свилен Кръстанов.

Познавачите определят „Ягуар"от 1955 година - който е и най-старият в България, като инженерно чудо.