Рекламният бизнес отбелязва 100 години от рождението на един от най-великите рекламни специалисти Дейвид Огилви. С какво ще бъде запомнен "магьосникът в рекламната индустрия" и през какво е преминал преди да открие своя таланта да продава.
Готвач, фермер, продавач. Това са част от професиите, които е упражнявал Дейвид Огилви, преди да разбере със сигурност, че най-голям успех ще пожъне като рекламен експерт. "Бащата на рекламата", както е известен, открива своя талант да продава успешно в компания за кухненски печки.
Дейвид се оказва толкова добър, че шефовете му възлагат да направи инструкции как останалите продавачи да пласират стоките от врата на врата. По-късно той отваря своя рекламна агенция. Поколения експерти в областта на рекламата ще го запомнят с психологическите подходи при отправяне на рекламните послания:
"Не може на шофьора и на кардинала да се говори по един и същи начин - очевидно е необходимо да се търсят различни послания”, коментира Христо Кафтанджиев - преподавател по реклама, ФЖМК, СУ „Св. Климент Охридски".
Огилви е и първият, който кара клиентите да свържат продукта с дадена марка. Твърди, че една добра реклама може да продаде дори некачествена стока, но само веднъж:
„Казва, че потребителите не са простаци, а са интелигентни хора и са нещо като съпругите ни - не можем да ги излъжем, а трябва да се отнасяме с уважение към тях. Казва също, че не бива да правим реклама, която ще се срамуваме после да покажем на семействата си”, допълва Кафтанджиев.
Мъдростите на магьосника в рекламата се четат в цял свят:
"Книгата му "Изповедите на един рекламист" е издадена на 12 езика в 800 хиляди тираж. За сравнение, моите книги са издадени на 2 езика и я да имат 20 хиляди тираж, я да нямат - има известна разлика”, допълни преподавателят.
Още за бащата на рекламата и кратко видео с негови цитати виж тук >>>