Въпреки че извънгабаритните ТИР-ове са опасни, няма закон, който да не ги допуска на територията на страната. Единствената санкция е глоба за шофьора.

Всеки ТИР влизащ у нас, минава през така наречения кантар. Ако той покаже пренатовареност, шофьорът се глобява. Глобите са различни. Например, ако един ТИР влезе на “Капитан Андреево” пренатоварен, мине транзитно през страната и излезе през Калтоина, ще плати двойно повече глоба, отколкото ако излезе през Русе. Причината - в единия случай ползва по-качествени пътища и затова санцкията за всеки тон отгоре е по-голяма.

До преди седмица контролът във вътрешността на страната бе само по документи. Днес обаче, всяка регионална дирекция на автомобилната администрация разполага с мобилна лаборатория. Тя показва техническото състояние на автомобила и общия му товар. Проверката продължава около 30 минути. И обикновено завършва с акт. Днес за час три камиона на старозагорска фирма превозващи пясък бяха санкционирани. Всеки от тях бе претоварен с близо 8 тона, което изненада шофьорите.

Четиридесет тона е допустимото тегло на камиони с товари по българските пътища. Всеки тон отгоре прави превозното средство опасно.

Въпреки несъгласието си, днес шофьорите от старозагорската фирма бяха глобени. Самата фирма обаче, по закон не може да бъде санкционирана.