През последните седмици обаче летището почти всяка вечер спира полети заради мъглите.
Новата писта все още не е сертифицирана да работи в условия на занижена видимост и това е една от основните причини да се провалят често полетите.

Летищата по света се сертифицират по три категории за обслужване на полетите в условия на занижена видимост. А тя се влошава при мъгли, снеговалежи, проливни дъждове, дори понякога от градския смог и сутрешните изпарения.

По тристепенната скала старата писта на летище София затваряше за полети при падане на видимостта под 350 метра. Новата писта е оборудвана със специални технологии, които могат да напътстват автопилота на самолетите да летят дори при видимост от 200 метра.

За да бъде международно призната обаче, техниката на пистата трябва да се тества и да работи безотказно шест месеца. До тогава пистата може да обслужва полети само от така наречената първа категория, която изисква самолетите да имат минимална видимост 550 метра.

Надяваме се като изтече този период да бъдем сертифицирани като втора категория или направо трета категория. Освен хубава писта, за да лети самолет в мъгла трябват още две неща - навигационно оборудване и трениран екипаж.

Ако екипажът не е трениран или няма нужното оборудване или някои от тези три фактора, полетът не може да се изпълни и се пренасочва.

Всяка авиокомпания винаги посочва резервно летище, на което да кацне при мъгла. Освен Пловдив, Варна и Бургас, международните превозвачи понякога пренасочват полета от София към Солун и Атина.