Служителите в България са най-силно ангажирани и удовлетворени от работата си при работодателя през първите три до шест месеца от тяхното назначаване. След втората година във фирмата усещането намалява с близо една четвърт. След десетата година работниците са много по-критични към висшия управленски мениджмънт и справедливостта в компанията.

Заплащането като количество не е оценено с недоволство. Те обаче не разбират как точно се определя тяхното заплащане, по-недоволни са от това, че не чувстват заплащането си като справедливо за и според труда им в компанията.

От всеки десет запитани шест отговарят, че дори и да работят по-усилено и усърдно, това няма да се отрази върху заплащането им. Половината от наемниците казват, че не получават от мениджърите признание и похвала за труда им. Служителите в българските и тези в чуждите компании имат корено различни очаквания за по-добра реализация и кариера след като влезем в Европейския съюз.

Работниците в българските компании очакват по-добра реализация, а тези в чуждестранните компании са по-песимистично настроени и мислят, че няма да има никаква промяна. Прави впечатление, че наетите в Ай Ти сектора не очакват нищо, защото вероятно се чувстват отдавна пълноценна част от работниците в ЕС.

Според проучването всеки втори служител в България не мисли, че идеите и приносът му се уважават от неговите началници и висшия мениджмънт.