Асие носи слухов апарат и трудно говори. За това е в училище за деца с увреден слух. Там обаче момичето се обучава по същите учебници, по които и връстниците й в гимназиите. Не може да разбере всичко, което е написано в тях.

Според преподавателите стилът, на който са написани учебниците е труден за децата с увреждания. От тях трябва да се изхвърлят сложните термини, които по никакъв начин не могат да се обяснят с жестове.

Росен Милачков - директор на СОУ за деца с увреден слух "Св. Иван Рилски" Търговище: "Характерно за децата с увреден слух е нагледно образното мислене и тука вече, когато се налага да се преподават едни по-абстрактни понятия за тях е много трудно".

Сурдопедагозите настояват още за изцяло нови програми, по които да преподават. Иначе учебният материал остава неразбран от децата.

В училището за деца с увреден слух в Търговище се обучават близо 150 деца. От тях само учениците от начален етап имат специални учебници.