Най-добрата система за управление ще бъде избрана между 22 фирми. Те ще представят различни технологии.

Досега у нас при бедствие или криза основният метод за оповестяване е телефонът, а координацията между Полиция, Пожарна, Бърза медицинска помощ и Гражданска защита разчита на системи отпреди 40 години, които са морално и физически остарели. За да се защити населението бързо и ефективно в случай на нужда, е необходимо да се въведе Автоматизирана система за диспечерско управление, отчитат специалистите.

Затова в Пловдив стартира пилотен проект за изграждане на Кризисен центрър. Той ще обединява помещение за денонощно дежурство, защитени комуникационни канали за пренос на данни и видео от ключови министерства, мултифункционална зала за наблюдение и управление и обединен център за спешни повиквания 112.

Предвижда се той да заработи през второто тримесечие на 2007 година. Изводите и препоръките, извлечени при реализирането на проекта в Пловдив, ще бъдат използвани при окончателното въвеждане на Интегрираната система за управление на извънредни ситуации в цялата страна.