Мерките са свързани с критиките в последния доклад на Европейската комисия към България. Сред разнообразните мерки са нови етикети за прясното свинско месо и закриване на 5 следствени ареста, които не отговарят на европейските изисквания.

Изпълнението на една от точките ще доведе и до продажба на правителствения самолет ТУ-154.
Налага се кабинетът се раздели с руската машина, заради ангажимент в областта на авиационната безопасност, който трябва да бъде изпълнен до края на март идната година.

Авиоотрядът на правителството няма да може да лети и с хеликоптера МИ-8. Причината е, че руските самолети и хеликоптери нямат типов сертификат, одобрен от Европейската агенция за авиационна сигурност. Така държавният ТУ-154 ще бъде обявен на търг за втори път, след 2004 година.

Министерството на транспорта ще търси вариант за купуване или наемане на друг самолет за премиера, президента и председателя на Народното събрание.
Според министър Мутафичев въпросът със сертифицирането на руските самолети може да се окаже икономически проблем за България, защото в момента у нас летят 70 селскостопански и 20 товарни самолета, които не покриват европейските изисквания.