Новата колекция на модна къща "Марк Кейн” бе представена официално снощи в новооткрития бутик на марката в София.

А кой е Марк Кейн или по-точно: Кой си мислим, че е Марк Кейн? Той е италиански дизайнер на висша мода с американски паспорт. Двете му големи страсти в живота му са красивите и добре облечени жени и бързите коли. Минал е през огън и вода, за да се добере до най-доброто, но в крайна сметка това му коства живота – умира на магистрала между Модена и Болония във фатална катастрофа.

Всичко това обаче е мит – просто една измислена история, създадена преди десетилетия от "бащата”на компанията – германецът Хелмут Шлотерер, който навремето срещал доста трудности в опитите си да пробие в модата.

"Това беше в 70-те години. Знаете - аз съм германец, исках да навляза в модата, а по това време Германия меко казано не беше центърът на модата. Живях една година в Париж, там се срещнах с италианци и отидох да живея в Италия. Там всъщност създадохме проекта "Марк Кейн”. Действително имаше един мъж, който носеше това име и на нас много ни хареса името. След като Марк Кейн се оттегли, се роди легендата. Оттогава аз поех неговата работа”, обясни Шлотерер. "В днешно време не е така. Може би трябва да изтрием тази история от интернет.” Според Шлотерер в наши дни, ако марката и името бяха германски, може би щяха да са също толкова успешни. "Навремето се опитахме да позиционираме марката международно. Затова избрахме това име - защото на английски, на френски, на немски звучи много добре.”

Хелмут Шлотерер обясни, че в модата „конституцията” постоянно се променя и не може да се каже, че има определени правила за това как трябва или не трябва да се прави едно или друго. "Трябва да разберем какво искат нашите клиентки и техните желания се променят. Единственото правило, което аз бих определил като водещо, е сутрин, като излизате от вкъщи, да не сте гол.”

"Основната мотивация на нашата клиентка е да изглежда шик, да е стилна, но има изисквания и за комфорт”, каза Шлотерер.

Германецът не е дизайнер на модната къща, която управлява. Той има криейтив директор и цели 15 дизайнера, които създават моделите за колекциите.

"Марк Кейн” предлага новости не само два пъти в годината, а постоянно, като се стреми темите да са различни, обясни Шлотерер. "Например, ако имаме много принтове с цветя в едната тема, следващата ще е по-семпла или с минималистични принтове. Псотоянно се променяме. Ако постоянно предлагаме един и същи стил, няма толкова да ни харесват.”

Шлотерер сподели, че "Марк Кейн” винаги е била много преуспяваща компания, но през последните години успехът направо експлодирал.