Концесията не може да бъде обявена за нищожна, постанови петчленен състав на съда. Независимо, че съдът признава наличието на пороци при реализирането на сделката, се посочва, че договорът не може да бъде развален, поради процесуални причини. А именно - прокуратурата е атакувала концесията, след изтичане на допустимия от закона срок.

В коментар на съдебното решение, министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов коментира, че довършване на магистрала "Тракия" и изпълнение на концесията, ще има, едва след като се проведат преговори с португалския консорциум за корекция в договора.
Министърът беше категоричен, че ако не се постигне ново споразумение и по-добри условия за държавата, е възможно правителството да обяви нова процедура за концесиониране на магистрала "Тракия".

Корекцията може да се търси в два аспекта - ценови - тоест стойностен, тоест парите да са по-малко с които да бъде изградена и второ - условията при които ще бъде изградена да са достатъчно гарантирани, че тя ще бъде изградена, както и че българската държава няма да претърпи каквито и да било щети .