След провала на българския опит фирма на скандално-известния Шимон Шевес да лобира в страните от европейския съюз, потърсихме информация за опита на Унгария в тази област.

Вижте какво ни разказа посланик Йеньо Фалер.

Какво предприе унгарската страна, за да изгради положителен имидж в Европа преди присъединяването?

“Унгария започна много рано. Още през 1995г. правителството разработи стратегия обърната както към чужбина, така и към унгарците. До 2003-та дейността координираше унгарското външно министерство. По-късно контролът пое Обществена фондация. Две трети от средствата, които са 3 милиона евро годишно, бяха за популяризиране на страната. Работихме с чуждите медиите. Поканихме журналисти в Унгария. Показахме им училища, болници, предприятия. Нямахме нужда да убеждаваме политически, а да представим реалния образ на страната. Не сме наемали никакви фирми, но имаше ефект. Казвам го и като бизнесмен - инвестицията се върна: унгарците станаха по-чувствителни към съюза, а страните-членки ни приеха като достоен член на клуба”.

- Как функционира тази обществена фондация?

"В нея участват представители на различни сфери - политици, научни работници, културни дейци, спортисти и т.н. Те обявиха конкурси, чрез които избраха най-подходящите дейности за всяка страна-член. После разпределиха парите,които бяха отпуснати от бюджета, проследиха тяхното усвояване и отчетоха резултатите пред правителството и парламента. Бих искал да кажа, че ПиАр-ът не е най-важното. Например една двойка фигурно пързаляне - млади и талантриви българи или мултинационална фирма, която успява да се установи в България, ще дадат много по-големи резултати. Много по-важни са реалните образи, а не рекламните брошури."