Проверени бяха всички 134 автогари в страната, като на 89 от тях бяха издадени предписания за подобрения. Най-честите пропуски, които се допускат при стопанисване, са липса на маркировки за секторите, липса на информационни табели и тоалетни. Има и автогари без часовник. Най-големият парадокс е, че на места тоалетните са в повече от окаяно състояние.
На автогарата в Димитровград всеки петък, събота и неделя автобусите маневрират между масите с търговци , които са завзели площите. И въпреки че шофьорите на автобуси са наясно, че това не може да бъде истиска автогара, нямат избор - по разписание трябва да минат оттам. Единствените доволни от бъркотията са търговците.
Собственикът на обекта отказа да се срещне с екипа на bTV . По телефона каза , че от седмица автогарата била закрита . И била трансформирана от общината в спирка. От кметството обаче отричат. Самият собственик никога не е бил санкциониран, въпреки че чакалнята е превърната в магазин, секторите приличат на паркоместа, а табла с цени на билетите никога не е имало.
Проверката, назначена още от предишния министър, установила подобни нарушения и на други места в страната.
В Смядово видът на автогарата също не е много по-добър. Тамобаче има навес, обособени са и сектори за пристигащи и заминаващи автобуси. Всичко останало си е по старому.
Автогара "Юг" в столицата е може би една от най-причудливите. Разположена е не къде да е, а под мост. И там тоалетната е в окаяно състояние, въпреки че, за да влезеш вътре, трябва да преминеш през импровизирано сметище и накрая да платиш 50 стотинки. Освен това табела предупреждава пътниците за... падащи камъни.
Има обаче обяснение защо видът на автогарите не е достатъчно задоволителен. В повечето случаи собствеността е неясна или размита между частници и община.