Тревожната статистика за жалбите на абонати през миналата година обобщи председателят на Държавната комисия по енергийно и водно регулиране Константин Шушулов.

Комисията открива горещ телефон, на който потребителите ще бъдат подпомагани, как да пишат и до кого да подават жалби, за завишени сметки и други проблеми с парното и тока.
При необходимост регулаторът ще назначи на телефонната линия още служители, обеща Константин Шушулов.

Въпреки тревожната статистика държавната комисия за енергийно и водно регулиране не демонстрира безпокойство от огромния процент на разрешени в полза на потребителите спорове. Основният аргумент на комисията е, че на хиляда потребители на парно в страната се падат по 13 жалби, а при енерго-снабдяванията - на хиляда абоната по осем жалби.

Почти една трета от жалбите срещу енергоснабдителните дружества са за некачествено напрежение по мрежата, 20 процента - за сгрешени сметки за ток, а 11 на сто - за прекъсване на електрозахранването.

Всички граждани, които искат да подадат жалба срещу топлофикацията или енергото, но не знаят как да я мотивират и пред кого да я подадат, могат да получат помощ от горещата телефонна линия на комисията всеки ден от 9 до 17,30 часа на тел. 980 15 51. Комисията обяви, че ще напечата и листовки, които ще се раздават на касите за парно и ток в цялата страна.