Контролните органи са констатирали безотговорно поведение и пропуски на личния лекар и на дежурния лекар в медицинския център.
Вечерта на 30 декември 44-годишният софиянец получава остри болки в гърдите и звъни на личния си лекар. Тя си е позволила да даде терапия по телефона, което е безразсъдно смело.

Личният лекар има сключен договор с медицински център, който трябва да поеме спешните случаи от 7.30 часа вечерта до 7.30 часа сутринта.
Близките на пациента търсят личния лекар преди 19.30 и тя ги насочва към Спешна помощ, т.е. до 19.30 би трябвало да бъде в помощ на своите пациенти.

Още преди 2 години починалият е диспансеризиран като рисков пациент с високо кръвно и затлъстяване. Той всеки месец би трябвало да посещава своя личен лекар, за да му бъде изписван медикамент и да се следи състоянието му. За 2 години такова нещо се е случило само веднъж.
Според договора с касата личните лекари са длъжни да следят рисковите си пациенти. Ако болните не искат лечение, отказът им трябва да е доказан с подпис.

След като не идва линейка на Спешна помощ мъжът сам търси помощ от близкото ДКЦ. Центърът също ще бъде глобен. При проверката освен името на пациента не е намерена друга документация, с която да се докаже, че наистина на пациента е направен преглед и че е предписано лекарство. Вероятно това е извършено, но доказателства няма.
Здравното министерство също проверява случая.