"Никъде в Европейския съюз няма такова задължение да се плаща поддръжка на офис и секретар с наложена разпоредба от държавата”, смята автоинструкторът Валентин Пашов.
Въпреки че може да останат без работа, секретарките са солидарни с исканията на своите работодатели.
"Има автошколи, които са по-малки и просто няма да имат възможност да поддържат персонал”, обяснява Недялка Господинова.
Освен това автоинструкторите са против солените глоби, които им готви законодателят, според които за всяка допусната грешка в картона на ученика, санкцията ще бъде 1500 лева .
"При нас напрежението е голямо. И ако ти си забравил да попълниш часа, в който почва курсистът и те спрат на пътя. А ти що не си попълнил бе - 1500 лева глоба”, казва Валентин Пашов.
Инструкторите искат още да преминат от Министерство на транспорта към Министерство на образованието, защото се определят като учители .
"Ние сме завършили в Ямбол учителския институт. Можем да преподаваме и в училища”, признава Георги Иванов.
Според автоинструкторите все още много от изпитите, които се провеждат в частни кабинети, се уреждат, въпреки камерите. Затова те се заканват да бойкотират и изпитите за шофьори.