Проектира се решение на две нива за Орлов мост и разширяване с едно платно на артериите по други централни столични булеварди през 2006 г. Това обяви пред Би Ти Ви зам.- кметът на София по транспорта Велизар Стоилов.

Окончателно е отпаднала идеята за последователно допускане само на четни или нечетни номера автомобили в центъра, защото няма апарат който да контролира това ограничение, съобщиха заместник-кметът по транспорта и началникът на КАТ Пътна полиция.

Сред решенията на проблема със задръстванията е изграждането на допълнителни обходни пътища, които да позволяват на хората с коли да заобикалят центъра. Друга идея, която се обсъждат от КАТ и общината е да се въведат такси за преминаване през центъра, като плащането им се контролира от техника.

Твърдението, че пътна полиция може да контролира всичко е нереалистично. просто не е възможно толкава контролни органи да се намерят в цялата държава, за да контролират движението в София. почти във всички европейски столици това се контролира с технически средства - слагат се камери.- те наблюдават задръстванията , а чрез тази информацията операторите пренасочват чрез светофарните уредби.

За тази година над 200 хиляди автомобила са влезли в регистрите на пътната полиция в страната и голяма част от тях са в София, сочат данните на КАТ - Пътна полиция. Според началника на КАТ в Европа не е прието един автомобил с един човек да се движи в центъра на столицата. Директорът на КАТ категорично отхвърли информацията, че има списък от автомобили, които при паркиране в центъра не са вдигани от паяци.