Модна къща "Ланвен" създаде колекция прет-а-порте, която тази седмица ще бъде пусната в продажба от шведската компания за облекло H&M, съобщи Франс прес. От утре моделите от колекцията ще се предлагат за продажба в 200 от магазините на H & M по света.

"Макар и толкова различни една от друга, "Ланвен" и H&M споделиха едно и също виждане - да донесат радост и красота на жените и мъжете в света", заяви артистичният директор на Ланвен Албер Елбаз. "Винаги съм се заричал, че няма да проектирам колекция, предназначена за широко разпространение. Онова, което обаче ме привлече, е, че по-скоро H&M се е приспособила към лукса, отколкото "Ланвен" към широкото разпространение и че това не е за сметка на качеството," поясни той.

Миналата седмица Елбаз организира представяне на колекцията в Ню Йорк в присъствието на знаменитости, сред които София Копола и Анди Макдауъл.

Според експерта по модата Жан-Жак Пикар, жените отдавна смесват всичко. Това е в традициите, увери той. Вероятно има клиентки, които не купуват сп. "Ел", нито сп. "Вог", и в колекцията, предложена за продажба от H&M, ще открият работата на Елбаз. Жените, които ще си купят облекло от новата колекция, вероятно трудно биха купили модели на "Ланвен" след три месеца, защото цените им са по-високи, допълни той.

Всъщност партньорството между прочути модни дизайнери и компании за облекло, предназначено за широко разпространение, датира от  90-те години на миналия век - Ив Сен Лоран проектира облекло за гиганта за каталожна търговия "Редут" през 1996 г.

През 2004 г. H&M бе ползвала услугите на Карл Лагерфелд за създаване на колекция, а през 2005 г. повери своя колекция на британската дизайнерка Стела Маккартни.