
За втори ден Пловдив осъмна без една трета от градския си транспорт. По линиите, които обслужва общинската фирма за превоз, излязоха само 3 автобуса и един тролей, останалите 75 коли останаха в депата, защото от три месеца на работниците не са изплащани заплати.
Шофьорите от общинската фирма "Градски транспорт" настояват спешно да им бъдат платени заплатите и аванса за този месец, в противен случай заплашиха, че ще продължат протеста си.
На разговорите, които започнаха сутринта и продължават и в този момент между ръководството на предприятието и общинските съветници не е постигнато споразумение за изпълняване на исканията и връщането им на работа.
След като вчера Община Пловдив отхвърли варианта да разсрочи погасителните вноски към Общинска банка, която отпусна заем на предприятието, днес заместник-кметът Атанас Славов заяви пред журналисти, че няма вариант Общината да изплати парите на работниците.
Според заместник-кмета, не е случаен моментът, който е избарн за протест, тъй като по време на Международния панаир ефектът от действията им ще е по-голям. По думите на Славов, общината обмисля вариант да даде линиите на общинския превозвач на частници до приключване на приватизацията му, но крайно решение за това до този момент няма. В момента приватизацията е спряна заради жалби на общински съветник до съда.
Вчера заместник-кметът на Пловдив Атанас Славов преговаря с ръководството на фирмата и шофьорите, но не успя да ги убеди да се върнат на работа. Ръководството на фирма "Градски транспорт" поиска от общината да облекчи условията по връщането на заема към Общинска банка в размер на 400 000 лева. Според условията по него превозвачът трябва да връща по 100 000 лева на месец до края на годината.
С част от тези пари началниците на фирмата смятаха да се разплатят с шофьорите. Атанас Славов обаче заяви, че не условията по заема да се променят.
Той призова шофьорите да се върнат на работа, като срещу това ще получат аванса си. Славов добави, че с увеличението на цените на билетите от градския транспорт от 50 на 60 стотинки и от 20 на 30 стотинки за преференциалните пътувания, приходите на дружеството ще се увеличат.
Община Пловдив обмисля и вариант частни фирми да поемат линиите на "Градски транспорт", докато продължава протеста на шофьорите. Дълговете на общинския превозвач са над 4 милиона лева и местната власт усилено му търси купувач