Причината са поправките в Закона за автомобилните превози, според които само коли на възраст до 4 години могат да бъдат таксита. Протести срещу тези поправки готвят и международните превозвачи, за които също има изискване за възраст на колите.

Над сто таксиметрови шофьори откликнаха на протеста, организиран от варненските автосидикати. По думите на протестиращите, много малко от тях ще могат да си позволят да изплащат нови коли, ако изменението бъде прието от парламента и на второ четене.

"Има коли, които могат да изкарат още 15 години. При тази безработица хората нямат работа, те ще налагат коли до 4 години да ставата таксита. Кой може да си го позволи", коментира Веселин Василев, таксиметров шофьор от Добрич.

Още миналата година Министерство на транспорта и съобщенията издаде наребда, с която задължи таксиметровите шофьори първоначалната регистрация на колите им да е до 4 години. През юни тази година Върховният административен съд отмени наредбата. Сега изменението се узакноява със закон.

"Значи изведнъж те правят закон, а този закон е същия като наредбата. За мен това е лобизъм и далавера", обясни Димчо Иванов, председател на синдикат "АВТО-94".

В България има регистрирани 35 000 таксита. Едва 20% от тях са нови коли, под 4 години. Това означава, че според новия закон 80 на сто от таситата ще трявба да преустановят работа.