Преговорите снощи приключиха много късно и някои хора на разбраха, че сме стигнали до споразумение. Така председателят на железничарския синдикат на КНСБ Петър Бунев коментира решението на част от синдикатите в Стара Загора да продължат да протестират и днес, въпреки че краят на стачката беше обявен още снощи.

След 15 часа тежки среднощни преговори синдикатите и работодателите в БДЖ договориха Колективен трудов договор. Той ще бъде подписан в понеделник.

Днес по гарите пътници имаше, но голяма част от хората недоволстваха от закъсненията, за които ги предупреждаваше информационното табло. Други пък бяха изненадани от новото разписание, което междувременно влезе в сила, още докато стачката продължаваше.

Формално стачката не е приключила, но синдикатите се обърнахме към хората да прекратят стачката.

"Движението на влаковете беше възстановено навсякъде. От утре влаковете ще се движат по разписание", увери Велко Занчев, финансови директор на БДЖ.

Заедно с огромните трудности за пътниците, стачката предизвика и големи загуби за железниците - над 2,5 милиона лева. Те на своя страна се прибавят към повече от  25-те милиона лева загуби само за първите девет месеца на годината. Заради дълг от 100 милиона лева БДЖ е на път да повлече финансово и единственото печелившо жп дружество засега - "Железопътна инфраструктура".

"Една част от загубите биха могли да бъдат покрити след приватизация на "Товарни превози", тъй като от там ще влезне свеж ресурс, друга част след споразумение със Световната банка, ако разбира се до февруари подпишем такова, там също има предвидени пари, които да преструктурират това задължение от над 100 млн. лева", заяви транспортният министър Ивайло Московски.

"Загубата много ще ни затрудни в ритмичното плащане на нашите доставчици, но сме предвидили парите за заплати", заяви финансовият директор на БДЖ Велко Занчев.