Преди няколко дни Емилия се спъва в кабел на плажа и си чупи ръката. Момичето твърди, че в спешния кабинет на Бургаската болница отказват да я приемат веднага.

"Три часа и половина чакахме отвън, на паркинга", обяснява Емилия.

С началото на работния ден момичето вече е в лекарския кабинет. Трябва да подпише документ за информирано съгласие.

"В един от документите видях, че в т. 2 пише, че съм съгласна да ми се направи операция, при което отказах да подпиша този документ", разказва пострадалата.

След кратък спор документът е подписан.

"Те ми обясниха, че не може да ми гипсират даже ръката, ако не го подпиша", казва Емилия.

"Пациентът има право във всеки един момент от лечебния процес да направи отказ от предложеното му лечение, но задължително трябва да попълни декларация, в която да декларира, че е запознат с рисковете", обясни Милина Стоилова, главен експерт "Права на пациента" в НЗОК.

"Сложиха ми пълна упойка и след това се събудих много по-късно. Нито някой ми обясни какво са ми направили, нито как да се грижа за ръката си по-късно", поясни пострадалата.

"За да получи информационно съгласие, задължително лекуващият лекар трябва да информира пациента предварително за хода на лечението", уточни Милина Стоилова.

Единствено, когато е застрашен животът на пациента, лекарят може сам да реши каква манипулация да извърши.

При завръщането си в София момичето търси допълнителна лекарска помощ в "Пирогов". При изследванията става ясно, че ръката й е оперирана.

"Установиха, че това желязо, което се намира в ръката ми, е безпредметно сложено и по най-бързия начин го извадиха", разказа Емилия Иванова.

Тя подава жалба в Здравната каса, защото смята, че са нарушени правата й като пациент.

Контролните органи на Здравна каса в момента извършват поверка доколко момичето е получило адекватно лечение.

По закон лекарите са длъжни да информират пациентите за всяка манипулация, която ще им бъде извършена.