"На практика, корабоплаването не е преустановено, то е затруднено. Конвоите спират в района на Русе, където се извършва облекчаване на газенето на корабите, за да могат да минат критичните участъци и оттам нататък с по-малко газене, да достигнат до клиента”, обясни Росен Райков - директор "Плавателен път и техническа" към ИАППД-Русе.
Много малко от корабособствениците имат своя претоварна техника и се налага да ползват услугите на други фирми.
"Максималната цена, която се изисква е към 30-50 евроцента, говорим за зърнени продукти, а вече, когато говорим за претоварване на нефтопреливни кораби, нещата са много по-сериозни… Като сложим и ниската вода, може да се говори за една криза в транспортния сектор по реката”, смята Райков.
От агенцията се надяват, че до десетина дни ще има раздвижване и водата в реката ще се покачи. Прогнозите са за валежи в унгарския и сръбския участък на Дунав, което поне леко ще облекчи корабоплаването.