Учениците до пети клас пишат по-правилно и имат повече успехи в училище от гимназистите. Това показват специални тестове, правени в цялата страна. Но дали децата ни владеят по-добре английски от майчиния си език, разказва Борислав Лазаров:

Елеонора и Мария са петокласнички. Те бързо откриха правописната грешка в ученически лозунг - "Искаме" се пише заедно, а не отделно. Според Мария повечето "големи" от нейното училище също биха написали думата по този начин.

"Петокласниците изкарваме по-добри оценки може би, защото материалът е по-лесен и се съсредоточаваме по-лесно”, сподели Мария Миланова.

Тестовете по езикова култура "Бъди грамотен" показват същото. Кампанията е проведена в повече от 50 български училища сред 4000 деца и младежи.

"Тази статистика е на базата на всички класове, от 1 до 12 клас, но това, което също наблюдаваме в процеса на кампанията е, че учениците от началните класове - до 4-ти, се представят много по-добре от тези в горните класове, като най-зле се представят в 10, 11 клас”, обясни Кристияна Стойнева.

Гимназистите се срамуваха да застанат пред нашата камера, но малките разказаха защо на големите ученето им куца:

"Защото повече се интересуват от дрехи, телефони и тем подобни глупости. Гаджета, сега, ако са на по-висока възраст, и пушенето, сега са се насочили към по-други неща, мързи ги”.

Педагозите твърдят, че данните от националните тестове не са шокираща новост в българското образование.

"Може би и часовете по български език, специално за ограмотяването, са по-малко за сметка на часовете по литература”, заяви Дошка Гаджонова.