Американският технологичен гигант Google започва онлайн продажба на музика, конкурирайки се директно с музикалния интернет магазин iTunes на Apple и компанията за интернет търговия Amazon.

Google Music, който предлага 13 млн. песни, ще бъде интегриран с онлайн магазина на компанията за приложения и видео за смартфони Android Market, за да настигне конкурентите си, отбелязва Ройтерс. Apple, Amazon и Facebook са интегрирали до различна степен музиката с основните си онлайн и мобилни продукти.

Музиката, предлагана от Google Music, е на всички основни звукозаписни компании с изключение на Warner Music, като се предлагат също стотици независими лейбъли, отбелязва ДПА.

Анализаторите обаче посочват, че отсъствието на Warner Music, сред чийто списък от звезди са "Лед Цепелин" и Принс – ще намали привлекателността на Google Music, посочва Ройтерс. Google Music бе открит снощи на церемония в Холивуд.

Основната разлика с iTunes на Apple е, че потребителите на Google Music ще могат да споделят купените от тях песни и албуми автоматично с приятелите си в социалната мрежа Google + или с който и да е друг, чийто имейл адрес въведат, пояснява ДПА.

Google Music включва услуга, която позволява на потребителите да слушат песните, винаги когато са свързани с интернет, без да е необходимо да ги съхраняват на устройствата си.

Според анализаторите продажбата на онлайн музика едва ли ще увеличи много приходите на Google, но според тях компанията трябва да присъства на този пазар, за да гарантира, че Android може да предложи и това, което предлагат конкурентите.