
Литературният агент на Керуак Стърлинг Лорд открил ръкописа съвсем случайно, докато се ровел из папките в склада си. Лорд, който е агент и на други представители на бийт поколонието като Алън Гинсбърг и Кен Киси, отначало не разпознал кой е автор на текста и не съобщил за него.
Редакторът на списанието "Бест лайф" Стивън Перин разказва: "Преди около месец обядвах със Стърлинг и чух един странен глас в главата си, който ми каза: Питай Стърлинг има ли новооткрити ръкописи. И този въпрос продължи да ми се набива и когато седнахме на масата, аз наистина го попитах. Той само ме погледна и каза: "Много странно, че ми задаваш този въпрос"."
Така двамата стигат до "Бийт поколението".
Очевидно подобен ръкопис е безценен, защото той представя Керуак в много по-различна светлина от тази, в която сме свикнали да го виждаме, защото той е много добре обмислена и структурирана пиеса със списък на герои и сцени, и е създаден по начин, който показва много мисъл, а не е като "потока на съзнанието", стилът, с който Керуак е известен, и все пак, пиесата е написана през същата година, когато е написана "По пътя".
Става дума за 1957 година. Когато Керуак завършва пиесата, той моли Стърлинг Лорд да я разпрати на много хора, в това число и на Марлон Брандо. Все още относително непознат по това време, писателят е бил завладян от идеята големият актьор да играе в нея. Перин си спомня, че Керуак дори са записва в актьорски клас, за да се срещне с Брандо, но по-късно се отказва, когато разбира, че по време на занятията не сервират алкохол. В края на краищата пиесата не получава добър прием и Керуак казва на Стърлинг Лорд да за прибере за по-добри времена. Така тя се появява едва сега - 50 години по-късно. Идния месец списанието "Бест лайф" ще публикува откъси от нея.