За първи път България участва на Международно ЕКСПО през 1972  година и учудва света с уникалното си кисело мляко. То става особено популярен продукт в Япония, където след като го разработва, местна фирма вече държи 38 на сто от пазара му в света. 33 години по-късно, на ЕКСПО 2005, организаторите на българския павилион избират да представят страната ни не само с него, но и с ароматната маслодайна роза и традиционните мед, билки, минерални води и вино.

"Смятаме, че според мотото на изложението - "Мъдростта на природата" - ние имаме всички тези природни дадености, с които можем да покорим света и да докажем, че те са екологично чисти и могат да послужат за популяризирането на България наред с туризма и археологическите находки", каза Йордан Радев - директор на  Международен панаир - Пловдив, организатор на българския павилион.

От 25 март, когато се открива изложението,  досега българският павилион е посетен от близо половин милион души.

"Аз смятам, че това е едно нещо, което рано или късно ще се върне в България било като туристи, било като бизнес, защото има с какво да се гордеем", допълни Йордан Радев.

Днес гостите на нашия павилион ще могат да отнесат със себе си освен духа на страната ни, брошура с кулутрните забележителности и сувенир от България.