Увеличават се сигналите за лекарски грешки. От 19 март досега в агенция "Медицински одит" са постъпили 140 жалби. Много от проверените случаи вече са пратени в прокуратурата. Потърсихме информация от агенцията как се подават жалби и какво трябва да знаят хората, които имат претенции, че са жертва на лекарска грешка, за да бъде свършена ефективно работа.

Елена Петрова е родител на малко момиченце, което прекарва тежка пневмония с усложнения. Майката иска да даде гласност на случая, за да бъде предотвратено подобно небрежно отношение, каквото по думите й е проявено към нейното дете, и към други болни.

"Искам да сезирам някакъв орган за небрежност към дъщеря ми. Проблемът беше, че ни държаха пет дена без диагноза, че изследванията бяха по мое настояване. Като попитах защо пет дена се дават само аналгин и глюкоза, ми казаха „не се бъркайте, не сте медицинско лице”, разказва жената.  

В случая с детето на Елена са замесени три болници. От първата майката извежда детето си по свое решение. Консултира го във втора, впоследствие постъпва в трета, а накрая го лекува у дома с помощта на частна медицинска сестра.

"Казаха ми, че правя голяма грешка, извеждайки детето си от болницата, но ми беше отказана епикриза. Получих епикризата след десет дни, пишеше, че детето е клинично здраво”.

Последиците от лечението на детето са спукано от възпаление тъпанче, десетки видове лекарства, поне три вида изпити от детето антибиотици, притеснения, нерви и разочарование.  

Екипът ни потърси мнението за случая на юрист от агенция "Медицински одит”, която е създадена, за да се занимава именно с такъв тип жалби.

"Фактът, че разполага с документи, много ще улесни проверката. Това, което могат да направят е да подадат жалба в агенция „Медицински одит” - достатъчно подробна, за да излага максимум придобивки, които лицето твърди, че са се случили, доказателства - копие на документи”, обясни Петя Стойчева.

Жалба може да подаде всеки в работен ден, по пощата, на адрес ул. "Свети Георги Софийски” №3 в София, и на сайта на агенцията, като остави адрес и телефон за обратна връзка. Много от сигналите не влизат обаче в правомощията на агенцията.

Жалби се разглеждат само, ако се отнасят до случаи от последната година. В противен случай се архивират.