Ще имаме ли скоро автомагистрала "Люлин"? Първата копка беше направена в началото на 2007-а, с намерението аутобанът да е готов този септември. В последствие срокът на няколко пъти бе удължаван. Днес от строителното министерство направиха проверка как върви строителството.
Автомагистрала „Люлин% е дълга всичко на всичко 19 км. Но тъй като заради построяването й, трябва да бъдат прокопани планини и изградени 3 тунела и 26 моста, първоначалният срок магистралата да бъде готова за три години, не бе спазен.
„Последният график, който е представен от изпълнителя в адендума, който подписахме преди три седмици, засега се спазва. Даже имаме уверението на изпълнителя, че ще има напредък по него, а не изоставане”, каза инж. Лазар Лазаров от НАПИ.
Новият пусков срок е 31 май догодина.
„Ако всичко върви добре и според очакванията, няма причина да не спазим срока”, категоричен е допълни инж. Угор Тамджак от „Строителен надзор”.
За да е сигурно, че след няколко , всички срокове по изграждането на автомагистрала "Люлин" ще бъдат спазени, екип на строителното министерство заедно с агенция „Пътна инфраструктура” са изготвили график, в който ден по ден е разписано какво трябва да се прави по магистралата и си се строи.
Съгласно този график до 31 декември тази година, 90% от асфалтовото покритие трябва да бъде готово, така че в края на годината по автомагистрала „Люлин” да могат да се движат коли.
Ако сроковете бъдат спазени, 19-километровата магистрала „Люлин” ще е построена за 4 години и 4 месеца и на цена 190 милиона евро. Или по 10 милиона евро на километър.