В началото на лятото бяха направени масови проверки на състоянието на автогарите в страната и част от нередностите бяха отстранени. А какво е състоянието на железопътните гари? Оказва се че заради липсата на пари за поддръжка, много от по-малките гари са били разпродадени на безценица. И пътниците са принудени да чакат влаковете под импровизирани навеси.

Заради липсата на средства за поддръжка, през 2008 г. много от жп гарите са били разпродадени от БДЖ за по 600 лева на търг. След това сградите им са били съборени, а пътниците днес са принудени да чакат влака на неугледни места.

Шуменската жп-гара допреди година била една от най-красивите, строена по царско време.

„Това вече не е гара, не е обслужваща спирка, билети вече във влака се продават. БДЖ поддържа пероните, за да могат безпрепятствено пътниците да се качват във влаковете. Няма  никакво осветление, това е още по-опасно”, каза Кирил Стефанов.

Оказва се, че средства няма и за поддръжката на хигиената в по-големите гари. От години, пътниците на шуменската гара не ползват тоалетната, защото е в безобразно състояние.

От националната компания „ Железопътна инфраструктура" заявиха, че правят редовни проверки и пишат ежемесечни доклади за поддръжката на гарите, а виновните били санкционирани. Проверки правели и от здравната инспекция и давали предписания. В показаните случаи обаче наложени санкции все още няма.