Последен ден на агитация преди президентските избори в Бразилия. Дилма Русеф продължава да води убедително пред опонентите си, с над 20 процента в предварителните проучвания.
Как се промени образът на бразилката с български корени от успешен политик в сянка в харизматичен медиен продукт?

Най-важният елемент от предизборната кампания на Дилма е подкрепата на настоящия президент Лула да Силва. Мнозина бразилци дори не знаят името на кандидатката от партията на трудещите се, но я наричат "човекът на Лула". Самата Дилма обаче също има голяма заслуга да бъде предпочитаният кандидат. Тя има много управленски опит и висше образование, за разлика от Лула. Познава структурата на държавата и буквално сяда в движение зад волана. Но най-вече е жена.

„Дилма е бизнесдама, мениджър. Със сигурност, поемайки президентския пост ще прокара и своите предложения и реформи и може би ще бъде страхотен лидер, най-вече защото е жена - първата, управлявала Бразилия”, коментира Кловис Бригагау политически анализатор

Образът на Дилма и се промени коренно за кампанията. Направи си пластична операция за подмладяване, отслабна с около 10 килограма, смени прическата, замени очилата с контактни лещи и внесе по-свежи цветове в гардероба си. Бразилски журналистки споделят, че вече няма случай, в който Дилма да не е с грим. За Дилма винаги има място на всяка вестникарска корица, като строгото експертно излъчване от преди година е заменено с блага усмивка, вдъхваща доверие.

Наш екип от днес е в Бразилия за отразяването на изборите, които са тази неделя. Не пропускайте специалните репортажи на Николай Колев и оператора Борис Пинтев през следващите дни.