Четиринайсети ден стачка в БДЖ и пореден кръг преговори. До снощи загубите от спрените влакове бяха близо 1,5 млн. лева. Стачкуващите в железниците отброиха стотния час от началото на протеста.

Влаковете и днес не се движат между 8 и 16 ч. Тази сутрин гарите отново осъмнаха без пътници. Заради стачката от Горна Оряховица и днес не отпътуваха влаковете за София, Варна и Стара Загора. Обслужени, засега, остават по-кратките жп линии, поети от дизеловите композиции.

Вече е ясно - ръководството на БДЖ няма да отстъпи от реформите, част от които е и спирането на 136 губещи влакови линии. Те ще бъдат спрени окончателно от Нова година, част от тях спират и по време на стачката. На днешните преговори се обсъждат промени в Колективния трудов договор от 2009 година.

По-рано днес транспортният министър Ивайло Московски заяви, че стачката в БДЖ е на финалната си права и има голям шанс да се стигне до споразумение със синдикатите. Същото потвърди и председателят на Съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров.

Междувременно Софийски градски съд не даде ход на делото за стачката в БДЖ

Причината е, че само 17 от служителите са призовани правилно, без процесуални нарушения. Останалите са призовани на служебните си адреси или не има е връчена молба. По делото следва да се уточнят домашните адреси на служителите. Адвокатите на ищците не пожелаха да коментират какво е написано в исковата молба и на какво основание смятат, че стачката е незаконна.

"От нас само един е взел, ние отказваме шестимата поради това, че не е правово, не трябва да се дава от работодателя призовката, а трябва да се даде от призовкар. И когато дойде той вкъщи ще са разпиша върху двата отрязъка и ще си я получа по надлежния ред. В момента отказвам да я получа”, обясни Николай Иванов – началник-влак от Горна Оряховица.

Стачката е продиктувана от обявените на 4 ноември 2011 г. решения, според които билетите за пътническите и бързите влакове поскъпват, спират се 150 влака по различни линии, а 2000 служители остават без работа.