Само през 2011 година столичният градски транспорт е обслужил 450 милиона отделни пътувания. Модернизацията и разширяването му трябва да привлекат още хора. Следващите месеци най-сетне трябва да заработи електронната система за пътуване, т.е. всеки да има електронна карта, която да зарежда и да се чекира при возене.
Така ще може да се проследява откъде докъде пътувате и да ви се взимат пари само за конкретното разстояние или изминалото време. Новата идея на общината е картата да може да се ползва и като електронен портфейл.
"Защо не да получите възможността да платите билета за общински театър или библиотека, да плащате паркингите, които са изградени", каза Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта на София.
Ако двата лъча на метрото от Младост до Цариградско шосе и от „Обеля” до „Черни връх” заработят до лятото, от общината очакват още 200 000 софиянци да слязат от автомобилите си и да започнат да използват подземната железница.
"Заедно с пускането в експлоатация на втората линия въвеждаме буферни паркинги. Най-големият е на Цариградско шосе и още 3 по-малко в другите участъци общо за 3000 автомобила", добави Любомир Христов.
И още една новост - 20 от най-натоварените столични кръстовища ще се управляват от т.нар. интелигентна система за навигация, така че да се дава път на колите от градския транспорт и те да не закъсняват с разписанията си.