
По един от централните пловдивски булеварди - "Васил Априлов", експертна комисия към общината е преброила, че дневно минават около 100 товарни камиона. Движението по съседния белувард, "Руски", се товари средно с около 60 тира. Подобно е положението с още десетина улици в центъра на града. През тях преминава трафикът на товарни камиони за митницата. Тя обработва не по-малко от 200 тира на ден.
Попитан кое е наложило изготвянето на стратегия за извеждане на товарния трафик от града, Здравко Зафиров, заместник-кмет по сигурността, каза: "Сигналите на гражданите и желанието на хората."
Според стратегията Пловдив ще бъде опасан от два пътни ринга - външен и вътрешен. Първият ще насочва товарните камиони към обходни маршрути край града, а вторият ще ограничава движението им в централната градска част.
"Искам да разсея всякакви съмнения - в центъра на града няма да стъпи нито един товарен автомобил над 10 тона - до края на февруари това ще бъде регламентирано и направено", заяви Зафиров.
Това е срокът, до който на 13-те входно-изходни артерии на Пловдив ще се поставят указателните табели и за обиколните маршрути. Очаква се през декември да се гласува наредба, според която ако се налага товарен камион да мине през града, това да става по утвърден от експертен съвет маршрут, а водачът да заплаща дневна такса от 15 до 50 лева.