Трети ден България е без железопътен транспорт. Влаковете в цялата страна отново спряха точно в 8 ч. сутринта. По данни на КТ "Подкрепа" от 261 влака в цялата страна са спрели 201. Синдикатите изчисляват, че това са 77 % от всички композиции.
Според БДЖ, обаче, са спрели 181 влака. По данни на компанията, стачкуващите служители в "Пътнически превози" днес са били 235, а в "Товарни превози" - 54.
Как премина третият стачен ден на най-голямата гара в Североизточна България?
Точно в 8 ч. влезлите на гара Горна Оряховица три бързи влака застинаха в коловозите. Стачката не ядоса малцината пътници. Протестиращи имаше от всички сектори в железниците. Противниците на протеста бяха посрещани като стачкоизменници.
Вчера ръководството на БДЖ е посетило протестиращите. Синдикатите са разчели това като натиск и те вече са внесли две жалби в Инспекцията по труда. Не са съгласни и с твърденията, че стачката е незаконна.
„Ако пък стачката е законна не да плаща компанията, щетите да бъдат поети от тези две лица, които манипулират цяла България, включително и правителството", призова Дечко Гърков, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ в Горна Оряховица.
И на гара Мездра движението и в четирите посоки беше преустановено
Гарата е най-големият железопътен възел в Северозападната част на страната. Минути преди 8 ч. на първи коловоз спря, но не потегли отново бързият влак от Лом за София. Противно на очакванията от него слязоха трийсетина човека.
Протестирали ефективно до снощи на работните си места, днес от Локомотивно депо-Мездра подкрепиха стачката на гарата, въпреки че са в почивка.
„В Мездра сме 320 човека, сто си отиват, в София са над 800, пак сто си отиват, направете си разликата”, казва Галя Конова от Локомотивно депо – Мездра.
Според Елисавета Драганова, синдикален секретар на „Подкрепа", става въпрос за репресия на хората, тъй като управниците на БДЖ посягат на най-бедния регион в Европа, където свиването на пазара на труда е много голямо.
Заплахите за имуществени санкции от страна на ръководството на железниците не отказва стачкуващите.
„Значи имуществената отговорност, ако искат да си намерат тия милиони, къде са в загуба, да се върнат от времето в управлението на министър Краус”, казва Милко Попов.
В Мездра не приемат обвиненията, че стачката ще доведе до отлив на пътници
както и до по-големи съкращения. „Защото две хиляди знаят, че ще бъдат съкратени, и мислят, че като кажат, че ще бъдат съкратени още толкова, ще изплашат хората. Както виждате, те не се плашат от това”, заявява Дилян Добрев, КНСБ-Мездра.
Междувременно стана ясно, че синдикалните организации на Столичния градски транспорт подкрепят стачката на БДЖ.