Строителният бум по морето изигра лоша шега на предприемачите. В разгара на летния сезон десетки хотели в най-атрактивните курорти чакат летовници, но за сега напразно. Вечер в много от издигнатите преди няколко години хотели в Слънчев бряг, Несебър, Свети Влас и Равда свети предимно декоративното осветление по фасадите и тук-там някой прозорец.

„Те са около 80 и няколко апартамента, има около 10-12 пълни", каза Ивайло Панев, пазач в апартхотел. Руска Стоянова, управител, агенция за недвижими имоти, каза, че има абсолютен застой.

И тези хотели, които сега са пълни обаче, стоят празни през по-голямата част от лятото. Занимаващи се със сделки с недвижими имоти признават, че клиентите са рядкост.

За да напълнят празните апартаменти и хотелски стаи собствениците им се принуждават да свалят цените. Някои дори предпочитат да ги дават на работници за по няколко лева на вечер.
Според хотелиери, свръхпредлагането оказва влияние не само върху качеството на услугите, но и върху категорията на туристите - идват все по-бедни.

„За сега няма туристи за хотелите, пък камо ли за апартаментите... Всеки хотел търси някаква пролука - нещо с което да привлече туристите - като се започне от атракции, намаления, безплатен интернет, безплатно ползване на шезлонги на басейна или чадъри, за да могат да ги задържат в хотела", каза Георги Николчев, „Съюз на собствениците" - Слънчев бряг.

Пакетите „ол инклузив" пък опразват ресторантите.

„Изключително трудно е някой да влезе. От всичките тези хора, които виждате да минават, влизат не повече от 2-3 до 5% средно. Търсят цаца, която е най-евтината риба. Гледат цените, супата дори им е скъпа понякога", каза Иво Генов, миниджър на ресторант.

И ресторантьорите си имат трикове, с които търсят по-платежоспособни клиенти. Освен така наречените викачи, които причакват туристите още на главната улица и ги придружават до масата, има и такива, които пазят места за паркинг или предлагат безплатни питиета. По-големите групи пък вместо да оставят бакшиши, получават бонус - отстъпка от сметката.