Причините за масовото пенсиониране и обезглавяването на КАТ-София не са ясни. Мотивите, поне доколкото са основателни, са пенсиониране. Всичките шестима ръководители на катаджиите са навършили пенсионна възраст.
Информацията за освобождаването на шефовете на КАТ е оскъдна към момента.
Кои са пенсионираните?
Сред навършилите необходимата възраст са началникът на столичния КАТ Ваньо Стоевски, заместникът му Тенчо Тенев, шефът на отдел „Видеонаблюдение" Любка Маринова и началникът на „Пътен контрол” Чавдар Авджиев.
Според запознати другите двама освободени са Ангел Данаилов - началник група „Организация на движението" и Емил Иванов - също началник на група.
Един от бъдещите пенсионери обясни за bTV, че мотивите, с които му е била връчена заповедта, са “за да се промени климатът в службата”.
Не за първи път през годините столичната Пътна полиция беше подлагана на щателна ревизии от Инспектората на МВР заради съмнения и сигнали за корупция. През 2006 година беше разкрита мащабна корупционна схема, в която беше замесен тогавашният шеф на КАТ Илия Илиев, синът му Нестор и още трима служители.
Въпреки хронологията според запознати причина за пенсионирането на ръководството на столичния КАТ не е корупция.